>SİRKELİ YUMURTA DENEYİ

>



Bu deneyin sonuçlarını görmek için bir haftadır bekliyorum. :) En sonunda deneyim sonuçlandı ve şimdide bu hoş çalışmayı sizlerle paylaşıma sunuyorum. :)

Amaç: Asitin etkilerini görmek.

Malzemeler: Sirke, kavanoz, çok pişmiş bir yumurta.

Yapılılışı: Çok pişmiş yumurtamızı resimlerde gördüğünüz gibi bir kavanozun içine koyuyorsunuz. Daha sonra üstünü geçecek kadar sirke döküp, kavanozun kapağını sıkıca kapatıyorsunuz. Ve bir hafta sonra yumurtayi kavanozdan cıkarıp gözlemliyorsunuz.

Sonuç: Bir hafta sonra yumurtanın kabuğu sirkenin içindeki asit yüzünden erir.

Ben deneyi yaparken yumurtaya uyuyan bir yüz ifadesi çizdim ve bir isim verdim :) Sizde aynı şekilde yapabilir ve bir hafta boyunca uyuması gereken yumurtaya küçük bir hikaye uydurup deneyi biraz daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz. Deney sırasında asitlerin özelliklerinden ve etkilerinden bahsedip farklı örneklerle konuyu zenginleştirebilirsiniz. Örneğin mide asitleri yemekleri öğütmemize yardımcı olan güçlü asitlerdir.

Deneye başlamadan önce çocuklara malzemeler gösterilip iyice tanıtılmalıdır.Örneğin sirkenin nelerden yapılabileceği, faydaları, asitli yapısı, yumurta kabuğunun sertliği, şekli vs… Son olarakta bu malzemelerle neler yapılabileceği konusunda çocuklara sorular sorulup konu üzerinde düşündürülmeleri sağlanmalıdır.

Cici kalın… :)

12 Comments »

  1. 1
    Anonymous Says:

    >hocam yine harikasınız deney arşivime ekledim deneyinizi, çok teşekkürler…

  2. 2

    >Estagfurullah… Ilginiz ve desteginiz icin ben tesekkur ederim.Cici kalin… :)

  3. 3
    Doğa Says:

    >Çok guzel bır calısma olmus Sevgılı Nezıhe.. Asitli içeceklerin dişlere verebileceği zararı da bır sekılde gosterebılırız dıye dusunuyorum bu deneyınle..Sabrın ( bır hafta bekledın:)) ve emegın ıcın tesekkur ederım.

  4. 4

    >Asil sabri ben sirkeyi dokerken ve yumurtayi cikarirken gosterdim. :) Sirke ile aram hic yoktur :) Dis konusununu hatirlatmanizda cok iyi oldu, bu deney bu konu icin guzel bir ornek olabilir. Cok tesekkur ederim. Cici kalin… :)

  5. 5
    Anonymous Says:

    >nezihecim bu deneyde yumurta neden yumuşadı?

  6. 6

    >Merhaba, aslinda yumurta yumusamadi. Sirkenin asiti yuzunden yumurtanin kabugu eridi ve sadece haslanmis yumurtamiz kaldi.

  7. 7
    Anonymous Says:

    >Burada kullandığınız sirke ne çeşit acaba? Üzüm,Elma vs…?

  8. 8

    >Ben elma sirkesi kullandim. :)

  9. 9
    Anonymous Says:

    >ben bu deneyi ödev için kullanabilir miyim

  10. 10

    >Tabii, nasıl isterseniz. :)

  11. 11
    Anonymous Says:

    >çok teşekkürler:)

  12. 12

    >Rica ederim. ;)


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

