>DÜN-BUGÜN-YARIN KAVRAMLARI İLE İLGİLİ ETKİNLİK

>

–Nezihe teyze sen bize yarın geldin değil mi?
–Hayır tatlım, dün geldim.
–O zaman dünde gelir misin? Lütfeeeennn!
–!! :))
Bu diyoloğun nereye vardığını siz düşünün artık. :) Baktım olmuyor, bu kavramlarla ilgili etkinlik araştırayım dedim ve  resimde görmüş olduğunuz çalışmayı buldum.
Üzerinde haftanın günleri var. Günlerin altındaki kutucuklarda da cırt cırtlarla takıp çıkarılabilen dün-bugün-yarın kartları var. Cırt cırt uğraştırır diyorsanız tak-yapışır da kullanabilirsiniz. Tablomuzu her gün çocuğumuzla birlikte güncelliyoruz. Aslında bu grafikteki ilk amaç, çocuklara günleri öğretmek.  Bu gün  günlerden nedir? Dün günlerden neydi? Yarın ne  olacak? gibi sorular sorarak çocuğumuzun konu üzerinde düşünmesini sağlıyoruz ve kartlarımızı uygun yerlere takıyoruz.

Bu çalışma çocuğumuzun günleri öğrenmesini desteklediği gibi, dün-bugün-yarın kavramlarını da öğretiyor.  

Siz ilgilenir misiniz bilemiyorum ama benim yukarıdaki diyoloğu kurduğum ufaklık için hemen bir tane hazırlamam lazım. :)

Not:Çocuklara günleri öğretirken konu ile ilgili tekerleme, şiir yada şarkılardan yararlanmanız isabetli  olur.

Cici kalın…  :)                                                 
7 Comments »

  1. 1

    >Nezihe yarın sen benim blogumu ziyaret etmiştin..hatırlıyormusun :)))Çok guzel bır etkınlık tesekkur ederım arkadasım..:)

  2. 2
    Azura Says:

    >Ben öğrencilerime günleri öğretiyorum 1-2 haftadır. Olumlu sonuç almaya başladığım için mutluyum. Etkinliği görnce hoşuma gitti ama kafama da bir soru takıldı. Okul öncesi çocukları okuma yazma bilmiyor. Şimdi bizim takacağımız o yazıların anlamı ne olacak onlar için?

  3. 3

    >Sevgili Azura, kavramları renkler ile ilişkilendirebiliriz. Ayrıca çocuklar sürekli gördükleri kelimeleride görsel hafıza yolu ile anlamlandırabiliyorlar. Bu okul öncesi çocuklarının okuma yazma bilmeden kendi isimlerini görünce tanımaları gibi. Ama genede en güzel olan kavramları basit şekil yada karakterlerle ilişkilendirmek. Biz kavram isimleri yerine ilişkilendirdiğimiz resimler çizeriz kartın üzerine. Sorunuz için teşekkür ederim. Bende kendimi ifade etme fırsatı buldum. Sevgiler… :)

  4. 4

    >Senaycıgım ziyaretinle gene beni mutlu ettin. :)

  5. 5
    anneyazar Says:

    >mim:))

  6. 6
    Azura Says:

    >Biraz daha düşününce aslında farklı fikirler çıkabiliyor. Teşekkür ederim. :)

  7. 7

    >Sevgili anneyazar, mim için tesekkur ederim :)Sevgili Azura, ziyaretin için ben teşekkür ederim :)


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 25 takipçiye katılın

