>PİRİNÇLER NASIL RENKLENDİRİLİR?

>



Bugün size bu güzel renkli pirinçlerin nasıl yapıldığını anlatacağım.:) Hem proje çalışmalarında hemde sanat etkinliklerinde kullanabileceğimizi düşünüyorum.

Resimdeki gibi küçük boy kilitli poşetlerin içine hemen hemen yarısı kadar pirinç dolduruyoruz. Bu pirincin üzerine 4-5 damla pürel (ellerimizin temizliği için kullandığımız) ve gene 4-5 damla istediğimiz renkte bir gıda boyası katıyoruz ve karıştırıyoruz. Sonrada kurumaya bırakıyoruz. Hepsi bu..!🙂

Aslında asıl tarifte pürel yerine rubbing alkol denilen başka bir alkol katılıyor ama ben tam Türkçe karşılığını bulamadım bu alkolün ve ufak bir araştırma yaptım. Gene aynı pirinç boyama işlemi için pürel kullanıp aynı sonuca ulaşan insanlar olduğunu gördüm.🙂

Bu arada bu işlemi çocuklarla değil kendimiz yapsak daha uygun olur diye düşünüyorum. En azından okul öncesi çocukları için…Daha sonradan  renklendirip kuruttuğumuz pirinçleri çocukların ellerine verip yapacakları birbirinden güzel sanat eserlerine şahitlik edebiliriz.🙂

İşte bu proje çalışması gibi…

Not: Bu şekilde renklendirilmiş pirinçler sadece etkinliklerde kullanılabilir. Aman kimse pişirip yemeye kalkmasın.🙂

Not2: Bu etkinlik için toptancılarla konuşup bayatlamış pirinç temin edersek hem maliyetini ucuza getirmiş  hemde büyük bir israfı engellemiş oluruz.

Cici kalın…🙂

12 Comments »

  1. 1

    >bu bir sanat eseriii ,çocukları bu tür çalışmalara yönlendirmek,onların ilerde birer iyi bir ressam,esnetik açıdan da dünyaya iyi bakan bireler yetiştirmek iyi bir proje….daha önce bunun makarnalarla olanlarını yaptığımızda,neler çıkmıştı ortaya neler acaba yaptığımızda miniklerim neler düşünecek,teşekkürler nezihe öğretmneim paylaşım için…..

  2. 2

    >bir fikirr daha geldii:) yazmadan geçemeyeceğim,evlerimizde de renkli kum taşlar koyarız,onun yerine çiçeklerimizin ya da vazolarımızın alt kısımlarına eklersek tıpkı o taşlar gibi görününür:)))

  3. >ne güzel faaliyetler yapıyosunuz çok özeniyorum size hepsini kızımla beraber yapmak istiyorum ama malesef çalıştığım için onunla geçirdiğim zaman okadar kısıtlı ki. siz anaokulu öğretmenimisiniz???

  4. 4

    >Sevgili Seda, harika bir fikir paylaştın bizlerle! Bu etkinliği okuyanlar eminim senin bu fikrini değerlendirmek isteyeceklerdir.Teşekkür ederim. :)Sevgili Naz İrem'in annesi, sitede yayınlanan çalışmaların hepsi bana ait değil. Ben daha çok yabancı kaynaklardan bulup Türkçeye çeviriyorumki öğretmenlerimiz istifade edebilsin. Bu arada doğru tahmin ettiniz ben okul öncesi öğretmeniyim.:) Ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim. Sevgiler…

  5. 5
    Pumpkin Says:

    >süpermiş hemde çok kolay.. ama şimdilik biz renksizlerle çalışıyoruz. yeme ihtimaline karşı🙂

  6. 6

    >Aman dikkat bu yeme isine🙂

  7. 7

    >Neziheciğim ne diyeyim sana ben şimdi… Keşke anaokulu öğretmeni dönemlerim de karşılaşsaydım senınle ve blogunla..İstanbulun aranan öğretmenlerınden olurdum kanımca :)))Hepsi biribirinden ilginç ve özel etkınlıklerı bızlerle bulusturdugun ıcın tesekkur ederım canım arkadasım…Iznınle..bu konuna baglantı verecegım ne yapayım kendıme dur dıyemıyorum🙂

  8. 8

    >Canım izinde ne demek tabiki… :)Teşekkür ederim güzel sözlerin için. İncimincide seninde çok emeğin, çok desteğin var.

  9. 9

    >:)Senın bende oldugu gıbı yanı🙂

  10. 10

    >Tesekkur ederim.🙂

  11. 11
    Anonymous Says:

    >Güzel birçalışma olmuş.Elinize sağlık.Bu hafta bende yapacağım inşalah.Çok yRtıcı olmuş.

  12. 12

    >Kolay gelsin size simdiden…🙂


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

