>KARA, HAVA VE SU CANLILARI

>

Üç tane küçük kavanoz buluyoruz. Bu kavanozlar sırayla hava, su ve karayı temsil ediyor. Çocukların önüne canlıların resimlerinin olduğu kartları karışık bir şekilde koyuyoruz. Ve onlardan bu canlıları (insan, hayvan, bitkiler) doğru kavanozların önüne yerleştirerek sınıflandırmalarını bekliyoruz. Sohbete ve tartışmaya açık bir çalışma… Özellikle sınıflandırma konusunda kurbağa gibi hem suda hem karada yaşayan canlılarında resimlerini koyarsak çocukların konu üzerinde daha çok düşünmelerini sağlayabiliriz. Gelelim kavanozların ayrıntılarına….

İlk kavanozumuz havayı tamsil ediyor ve sonuç olarak içinde sadece hava var. 🙂 İkinci kavanozumuz denizleri, okyanusları…vs temsil ediyor ve içinde mavi gıda boyası (bir damla)  ile renklendirilmiş su var. Bu renklendirme işi deniz suyumuza biraz daha gerçeklik katmak için yapıldı. Üçüncü kavanozumuzda normalde toprak olması gerekiyor. 🙂 Ama ben bu çalışmayı gece yarısına doğru yaptığım için dışardan toprak alma imkanım olmadı. Biraz göz hilesi yaparak toprak niyetiyle kako, çimenler için nane ve ağaç içinde brokoli kullandım. 🙂

Bu arada bu çalışma ile ilgili fikride buradaki siteden aldım.

Cici kalın… 🙂

Reklamlar

10 Comments »

  1. 1

    >süper olmuşş öğretmenim:) bende en kısa zmanda deneyeceğim,acaba suya;BALIKtoprağa;KARINCAhımmm hava ya da bulamadım:)yani bir kuş giremeyeciğe göre,görsellikte katmış oluruz değil mi? bir fikir olabilir diye düşündüm….teşekkürler

  2. 2
    esra Says:

    >Harika bir çalışma olmuş öğretmenim,çok teşekkürler 🙂

  3. 3

    >Sedacigim fikirlerin cok guzel! Hava kavanozunada kisa bir sureligine ugur bocegi koyabiliriz. 🙂 Tabii denk gelirsek bu tatli bocege :)Yorumun icin tesekkur ederim.Esracigim begenmene cok sevindim. Bende sevgilerimi sunuyorum sana… 🙂

  4. 4

    >Nezihe Hanim,Bu calismayi kac yasindaki cocuklar uzerinde denemeliyiz?Fevkalade

  5. 5

    >Ne guzel fikir cok begendim.Sinif mevcudum cok kalabalik oldugu icin bu tur calismalarda hepsine tek tek firsat veremiyorum yada uzerinde cok tartisip konusamiyoruz 😦

  6. 6

    >Sevgili Fevkalade, sahsi kanaatim 4 yas ve uzeri… Yalniz kucuk yas gruplari icin bu etkinligi yaparken onlarin bildigi ve gordugu canlilarin resimlerini kullanmakta fayda var. Kedi, kopek, kus gibi… Tanidiklari hayvanlari daha kolay siniflandiracaklardir. Tabii takildiklari yerlerdede annenin yada ogretmenin rehberligine ihtiyaclari olabilir. 🙂 Sevgili Meral, staj doneminde kalabalik siniflarla calistigim donemler olmustu. Gercekten apayri zorluklari var. 😦

  7. 7

    >Ben bu postuna yorum yazmıstım sankı ama :)Canım cok guzel bır calısma emeklerıne saglık 🙂

  8. 8

    >Senaycigim bu post icin bana ulasan tek yorumun bu 🙂 Ama sanirim ikinci kez ugrasiyorsun bu yuzden bende sana iki kez tesekkur ediyorum. 🙂

  9. 9

    >:) Ben senın ıcın defalarca da ugrasırım arkadasım :)ne demek..

  10. 10

    >Allah razı olsun. 🙂


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: