>IŞIKLI SU TELESKOPU – DENEY

>

Resimde görmüş olduğunuz ışıklı su teleskopunun yapımı çok basit. Ayrıca çok zevkli…🙂 İşte aşama aşama su teleskopu yapımı…

Bu deney için  hafiften uzun bir kap yeterli. Ama benim evimde bu tarz bir materyal olmadığı için ben iki tane köpük bardağı tabanlarını keserek birleştirdim. Arayıda su geçirmesin diye iyice bantladım.🙂 Son olarakta teleskopumun bir tarafına sera streç koyup lastikle gene su geçmemesi için sıkı sıkı kapattım.

Bir önceki aşamada teleskopumun bir ucunu kapatmıştım. Bu aşamadada açık kısma kuçuk ama güzel aydınlatan bir el fenerini bantlayarak tutturdum. (Işık içerden kapalı kısma doğru gelecek) Bu şekilde çocuklar sudaki cisimleri el fenerinin aydınlattığı ışık ile daha rahat inceleyebilecekler. Artık teleskopumuz hazır. Şimdi bize içinde cisimler olan bir su birikintisi bulmak kalıyor. Gönül isterdiki aşağıdaki resimdeki gibi evimizin yada okulumuzun kenarında tehlikeli olmayan temiz su birinkitileri olsun ve bizde su teleskopumuzla doğadaki materyalleri inceleyelim.🙂

                                                                        Resim kaynak

Ama malesef bu tür imkanlarımız olmadığı için kendimize küçük bir su birinkintisi hazırlıyoruz.🙂

Genişce bir kap sanırım şimdilik işimizi görür. Ama önemli olan suyun biraz bulanık olması. Aksi taktirde dışardan görülen şeyler için teleskopa ne gerek var diye düşünebilir bizim minikler…🙂 Ben suya mavi gıda boyası kattım. Ama içindekiler resimde size gözüksün diye çok koymadım. Siz yoğunluğu biraz daha arttırabilirsiniz. İçine bilye, bozuk para, çengelli iğne gibi materyaller attım. Benim malzemeler az olduğu için çok incenecek birşey yok.🙂 Siz çocuklara göstermeden farklı materyaller ile doldurursunuz içini. :) (ufak oyuncak su hayvanlarıda güzel olabilir)

Ve sıra su teleskopumuzu çocuklara vermeye geliyor.🙂 Teleskopu suyun içine batırıyorlar ve ışığı açıp açık kısmından dipteki materyalleri incelemeye çalışıyorlar. İşte neler görebileceklerine dair birkaç resim…

Fena görünmüyor öyle değil mi?🙂 Siz beyaz bir pano hazırlayıp suyun içinde gördükleri şeyleri çizmelerini isteyebilirsiniz.

Umarım çocuklarınız ile birlikte güzel vakit geçirirsiniz.

Cici kalın…🙂

4 Comments »

  1. 1

    >çok güzel fikir , teşekkürler

  2. 2

    >Rica ederim🙂

  3. 3

    >Becerıklı hanımın halı bır baska oluyor dıyorum da sen bana guluyorsun.. kırk yıl dusunsem.. hadı dusundum dıyelım… uygulama sansım olmaz… tesekkur ederım canım arkadasım..Bılıyorum benı ozlemıstın..ve benı burada gormek guzel :))))

  4. 4

    >Evet evet cozdun beni bak ne diyecegimi hemen anliyorsun :))


RSS Feed for this entry

Bir Cevap Yazın

